O nás a proč

Jsme distribuční firma, která zajišťuje prostřednictvím internetového obchodu distribuci výjimečných potravin od malých a středních výrobců, kteří chtějí prodávat i mimo svou farmu, ke spotřebitelům a do obchodů. Registrovaný uživatel si prostřednictvím našeho eshopu objednává chlazené výrobky přímo u výrobců, kteří je na základě objednávky připraví čerstvé k distribuci. Našimi zákazníky jsou lidé, kteří vyznávají zdravé chutné jídlo a u nás si PRAVIDELNĚ objednávají potraviny na rodinné vaření. Zásobujeme také síť obchodů s těmito potravinami. Za 12 let činnosti jsme distribuovali přes 90 000 objednávek chlazeného zboží.
Nejsme běžný eshop s denním rozvozem potravin ani komunita.

Objednávat můžete OD PONDĚLÍ DO NEDĚLE 18.00 hodin, pak bude objednávání uzavřeno a my zahájíme přípravu zboží u dodavatelů. Distribuujeme čerstvé zboží přímo od výrobců k zákazníkům v následujícím týdnu po uzávěrce objednávek, která je vždy v neděli v 18h. 
Zboží osobně přebíráme a kotrolujeme složení i způsob výroby. 

Na farmách probíhá porážka hospodářských zvířat v určitém harmonogramu na základě objednávek a maso neskladujeme, ale hned dodáváme našim zákazníkům. Vytvořili jsme distribuční síť pro malé farmáře, kteří tím získali prostor pro kvalitní výrobu.

Naše potraviny nejsou většinou chemicky konzervovány a proto nevydrží takovou dobu jako běžné zboží v obchodech. Proto doporučujeme spotřebovat potravinu před ukončením doby spotřeby a skladovat i doma v chladničce všechno do 4stC. Pozor ani BIO ovoce a BIO zelenina nejsou chemicky ošetřeny, proto neobjednávejte mnoho a skladujte v čistém chladícím boxu ledničky odděleně.

MY ZAJIŠŤUJEME CHLAZENÍ POTRAVIN OD VÝROBCE AŽ PO PŘEDÁNÍ ZÁKAZNÍKOVI. PRO PŘENOS CHLAZENÉHO ZBOŽÍ Z VÝDEJNÍHO MÍSTA POUŽÍVEJTE PROTO CHLADÍCÍ TAŠKU S NAMRAŽENÝMI VLOŽKAMI, PROTOŽE KAŽDÉ ZAHŘÁTÍ ZBOŽÍ V TEPLÝCH DNECH VÝRAZNĚ ZKRACUJE JEHO TRVANLIVOST, KVALITU A ZÁRUKU.

Děkujeme za Vaši podporu.

Průmyslově zpracované potraviny zvyšují riziko infarktu a mrtvice, tvrdí studie

fotoCereální kroužky - ilustrační snímek 

Londýn - Průmyslově zpracované potraviny výrazně zvyšují riziko vysokého krevního tlaku, srdečních onemocnění, infarktu a mrtvice. Napsal to list The Guardian s odkazem na dvě na sobě nezávislé studie, které by podle expertů měly být varováním pro vlády po celém světě.

Celosvětová spotřeba silně zpracovaných výrobků, jako jsou cereálie, proteinové tyčinky, šumivé nápoje, hotová jídla a rychlé občerstvení, v posledních letech prudce vzrostla. V Británii a USA tvoří nyní více než polovinu průměrné stravy. Pro některé lidi, zejména mladší, chudší nebo ze znevýhodněných oblastí, je typické, že jejich strava obsahuje až 80 procent maximálně zpracovaných potravin.

Dvě rozsáhlé studie prezentované na největší světové konferenci o srdci ukázaly, jak ničivý dopad mají tyto výrobky na kardiovaskulární zdraví.

První studie, která sledovala 10.000 žen po dobu 15 let, zjistila, že ty, jejichž strava obsahovala nejvyšší podíl ultra zpracovaných potravin, měly o 39 procent vyšší pravděpodobnost vysokého krevního tlaku. Hypertenze zvyšuje riziko závažných srdečních onemocnění, včetně ischemické choroby srdeční, nemoci periferních tepen, aneurysmat aorty, onemocnění ledvin a vaskulární demence.

Druhá studie, která se zaměřila na více než 325.000 mužů a žen, ukázala, že lidé, kteří jedli nejvíce průmyslově zpracovaných potravin, měli o 24 procent vyšší pravděpodobnost kardiovaskulárních příhod včetně infarktu, mrtvice a anginy pectoris.

Lidé, u nichž průmyslově zpracované potraviny tvořily méně než 15 procent jejich stravy, byli nejméně ohroženi srdečními problémy, vyplynulo z výzkumu vedeného Čtvrtou vojenskou lékařskou univerzitou v čínském Si-anu.

Výsledky studií byly zveřejněny na výročním zasedání Evropské kardiologické společnosti v Amsterodamu. Experti na ně reagovali výzvou k naléhavému přijetí opatření.

Ultra zpracované potraviny při výrobě prošly několika procesy, často mají vysoký obsah soli a cukru a mohou obsahovat přídavné látky a konzervanty. Často také obsahují málo vlákniny a chybí v nich živiny, které jsou obsaženy v čerstvých nebo minimálně zpracovaných potravinách, jako je ovoce, zelenina, obyčejný jogurt nebo domácí chléb.

Dřívější studie spojovaly konzumaci vysokého množství průmyslově zpracovaných potravin s řadou zdravotních problémů včetně obezity, cukrovky 2. typu a rakoviny.

Mnoho lidí si neuvědomuje, že potraviny, které považují za zdravé, jako jsou sendviče, wrapy, polévky a nízkotučné jogurty, jsou ve skutečnosti ultra zpracované výrobky, řekla jedna z autorek první studie Anushriya Pantová z univerzity v Sydney. Více potravin tohoto typu podle ní jedí ženy než muži. Dodala, že je zapotřebí dalšího výzkumu, aby se zjistilo, zda je to způsobeno reklamami na ultra zpracovanou stravu a nízkotučné potraviny zaměřenými na ženy.

Podle odborníku by tyto výrobky měly být označeny varovnými štítky, jako je tomu již v Chile nebo Mexiku.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.